Studieplan heltid
Studieåret 2016/2017 Undervisningen i enkelte forelesninger, eller hele kurs kan bli gjennomført på engelsk.
Første studieår på Bachelorstudiet i markedsføring tilsvarer Årsenhet i Markedsøkonomi. Fullført og bestått Årsenhet i markedsøkonomi gir rett til tittelen Markedsøkonom.
1. år heltid to semestre
| Kurskode | Kursnavn | SP | Høst | Vår | 
| HIS 3410 | Bedriften | 7,5 | X | |
| MRK 3414 | Markedsføringsledelse | 7,5 | X | |
| MRK 3433 | Markedskommunikasjon 3.0 | 7,5 | X | |
| SØK 3432 | Makroøkonomi | 7,5 | X | |
| BØK 3434 | Bedriftsøkonomi og finans | 7,5 | X | |
| MET 3431 | Statistikk | 7,5 | X | |
| MRK 3480 | Forbrukeratferd | 7,5 | X | |
| ORG 3402 | Organisasjonsatferd og ledelse | 7,5 | X | 
2. år heltid to semestre
Fullført og bestått 1. og 2. år gir tittelen Markedskandidat.
| Kurskode | Kursnavn | SP | Høst | Vår | 
| MET 2123 | Metode og markedsinnsikt | 7,5 | X | |
| MRK 3511 | Produkt og prisstrategi | 7,5 | X | |
| *SPÅ 2901 | Business Communication in English - Written Intercultural and Ethical Awareness | 7,5 | X | |
| Valgkurs 1 | 7,5 | X | ||
| BØK 3551 | Praktisk økonomi og virksomhetsstyring | 7,5 | X | |
| MRK 3501 | Profesjonelt salg og forhandlinger | 7,5 | X | |
| MRK 3520 | Logistikk og markedsføringskanaler | 7,5 | X | |
| MRK 3564 | Branding | 7,5 | X | 
3. år heltid to semestre I 3. studieår er det lagt opp til at studentene skal velge et kurs på 15 studiepoeng i høstsemesteret (utgjør valgkurs 2 og 3), og skrive en tilhørende Bacheloroppgave på 15 studiepoeng i vårsemesteret. Til sammen vil dette utgjøre en fordypning på 30 studiepoeng, og studentene vil få en påskrift på det endelige vitnemålet om at de har tatt en fordypning i det fagområdet som er valgt. Det skal også velges ett valgkurs for vårsemesteret. Det er også mulig å velge Internship (15 sp) i stedet for fordypning, eller utveksling i hele 5. semester.
| Kurskode | Kursnavn | SP | Høst | Vår | 
| MRK 3633 | Service og innovasjon | 7,5 | X | |
| STR 3605 | Strategi | 7,5 | X | |
| Valgkurs 2 | 7,5 | X | ||
| Valgkurs 3 | 7,5 | X | ||
| Bacheloroppgave | 15 | X | ||
| JUR 3631 | Markedsrett og etikk | 7,5 | X | |
|  | Valgkurs 4 | 7,5 |  | X | 
Se punktet 3. år Fordypninger i menyen til høyre for å se utvalget av Fordypninger for studieåret 2016/2017.
I stedet for fordypning kan man velge å ta andre valgkurs i høstsemesteret, for deretter å skrive en generell bacheloroppgave i vårsemesteret, BTH 3630 Bacheloroppgave - markedsføring. Se mer om hvilke andre valgkurs som kan velges i menyen til høyre.
Last Modified: 26.04.2017 12:04
