Studieplan heltid
Studieåret 2014/2015
Første studieår på Bachelorstudiet i markedsføring tilsvarer Årsenhet i Markedsøkonomi. Fullført og bestått Årsenhet i markedsøkonomi gir rett til tittelen Markedsøkonom.
1. år heltid to semestre
Kurskode | Kursnavn | Studie-poeng | Høst | Vår |
HIS 3410 | Bedriften | 7,5 | X | |
MRK 3414 | Markedsføringsledelse | 7,5 | X | |
MRK 3433 | Markedskommunikasjon 3.0 | 7,5 | X | |
SØK 3432 | Makroøkonomi | 7,5 | X | |
BØK 3411 | Finans og økonomistyring I | 7,5 | X | |
MET 3431 | Statistikk | 7,5 | X | |
MRK 3480 | Forbrukeratferd | 7,5 | X | |
ORG 3402 | Organisasjonsatferd og ledelse | 7,5 | X |
2. år heltid to semestre
Fullført og bestått 1. og 2. år gir tittelen Markedskandidat.
Kurskode | Kursnavn | Studie-poeng | Høst | Vår |
MET 2123 | Metode og markedsinnsikt | 7,5 | X | |
MRK 3511 | Produkt og prisstrategi | 7,5 | X | |
SPÅ 2901* | Business Communication in English - Written Intercultural and Ethical Awareness | 7,5 | X | |
Valgkurs 1 | 7,5 | X | ||
BØK 3551 | Praktisk økonomi og virksomhetsstyring | 7,5 | X | |
MRK 3501 | Profesjonelt salg og forhandlinger | 7,5 | X | |
MRK 3520 | Logistikk og markedsføringskanaler | 7,5 | X | |
MRK 3564 | Merkevarebygging | 7,5 | X |
* Ved BI i Nydalen er det mulig å velge Tysk, Fransk eller Spansk som alterativ til Engelsk.
3. år heltid to semestre Dette er studieplanen for studenter som startet på Bachelor i Markedsføring høsten 2012 eller før. Studieplanen for 3. året i 2015/2016 er presentert i menyen til høyre. I 3. studieår er det lagt opp til at studentene skal velge et kurs på 15 studiepoeng i høstsemesteret (utgjør valgkurs 3 og 4), og skrive en tilhørende Bacheloroppgave på 15 studiepoeng i vårsemesteret. Til sammen vil dette utgjøre en fordypning på 30 studiepoeng, og studentene vil få en påskrift på det endelige vitnemålet om at de har tatt en fordypning i det fagområdet som er valgt.
Kurskode | Kursnavn | Studie-poeng | Høst | Vår |
MRK 3621 | Tjenestemarkedsføring | 7,5 | X | |
STR 3605 | Strategi | 7,5 | X | |
Valgkurs 3 | 7,5 | X | ||
Valgkurs 4 | 7,5 | X | ||
BTH 3630 | Bacheloroppgave i markedsføring | 15 | X | |
MRK 2033 | Internasjonal Markedsføring | 7,5 | X | |
MRK 3654 | Produktplanlegging | 7,5 | X |
Se punktet 3. år Fordypninger i menyen til høyre for å se utvalget av Fordypninger for studieåret 2014/2015.
I stedet for fordypning kan man velge å ta andre valgkurs i høstsemesteret, for deretter å skrive en generell bacheloroppgave i vårsemesteret, BTH 3630 Bacheloroppgave - markedsføring. Se mer om hvilke andre valgkurs som kan velges menyen til høyre.
Last Modified: 07.03.2019 08:19