Bachelor i internasjonal markedsføring
Bachelorstudiet i internasjonal markedsføring (1. år) - heltid
Normalstudieplanen viser den studieprogresjon studentene forventes å ha på heltid, også kalt normert studietid.
Årsenhet i markedsøkonomi utgjør 1. år på de aller fleste Bachelorstudier i markedsføring.
Normalstudieplan for årsenhet i markedsøkonomi – heltid over to semestre NMH
Kurskode | Kursnavn | Studiepoeng | Høst 2004 | Vår 2005 |
BØK 2301 | Grunnleggende bedriftsøk. analyse I | 12 | X | |
HIS 9710 | Markedsøkonomiens utvikling | 6 | X | |
MRK 9710 | Medier og kommunikasjon | 6 | X | |
MRK 2414 | Markedsføringsledelse | 6 | X | |
JUR 2400 | Juridiske emner | 6 | X | |
MET 8006 | Statistikk | 6 | X | |
MRK 2280 | Forbrukeratferd | 6 | X | |
ORG 9601 | Organisasjonspsyk.og ledelse | 6 | X | |
SØK 2484 | Makroøkonomi | 6 | X |
Bachelorstudiet i internasjonal markedsføring (1. år) - heltid NMH
Normalstudieplanen viser den studieprogresjon studentene forventes å ha på heltid, også kalt normert studietid.
Normalstudieplan for årsenhet i markedsøkonomi – heltid over to semestre ved NMH
Kurskode | Kursnavn | Studiepoeng | Høst 2004 | Vår 2005 |
MRK 2414 | Markedsføringsledelse | 6 | X | |
MRK 9710 | Medier og kommunikasjon | 6 | X | |
MET 8006 | Statistikk | 6 | X | |
ORG 9601 | Organisasjonspsyk.og ledelse | 6 | X | |
SØK 2484 | Makroøkonomi | 6 | X | |
BØK 2301 | Grunnleggende bedriftsøk. analyse I | 12 | X | |
HIS 9710 | Markedsøkonomiens utvikling | 6 | X | |
JUR 2400 | Juridiske emner | 6 | X | |
MRK 2280 | Forbrukeratferd | 6 | X |
Bachelorstudiet i internasjonal markedsføring (2. år) - heltid
Normalstudieplanen viser den studieprogresjon studentene forventes å ha på heltid, også kalt normert studietid.
Årsenhet i markedsføring utgjør: 2. år på Bachelorstudiene i markedsføring, , 2. år på Markedskandidatstudiet og 2. år på Bahelorstudiet i internasjonal markedsføring.
Normalstudieplan for årsenhet i markedsføring - ettårig heltidsstudium:
Kurskode | Kursnavn | Studiepoeng | Høst 2004 | Vår 2005 |
MRK 9801 | Markedsføringskanaler | 6 | X | |
MRK 9831 | Markedskommunikasjon | 6 | X | |
SØK 2402 | Pristeori | 6 | X | |
ORG 9853 | Organisasjonsteori | 6 | X | |
SPÅ* | Interkulturell kommunikasjon - Skriftlig | 6 | X | |
MET 2360 | Metode og dataanalyse | 6 | X | |
MAD 2114 | Logistikk | 6 | X | |
MRK 2302 | Tjenestemarkedsføring og kundelojalitet | 6 | X | |
MRK 9900 | Markedsføring på bedriftsmarkedet | 6 | X | |
SPÅ* | Interkulturell kommunikasjon - Muntlig | 6 | X |
OBS!
Studenter som skal utenlands i løpet av sitt studium kan, ved enkelte studiesteder, velge å bytte ut MAD 2114 Logistikk (6 studiepoeng) med MRK 9833 Internasjonal markedsføring (9 studiepoeng). Sjekk om dette er tilfellet ved ditt lokale studiested. Dette medfører i så fall at 2. studieår vil bli til sammen 63 studiepoeng i 2. studieår.
SPÅ*
Kurskode | Kursnavn | Studiepoeng | Høst 2004 | Vår 2005 |
SPÅ 2401 | Intercultural Communication in English, skriftlig | 6 | X | |
SPÅ 2403 | Interkulturell kommunikasjon i tysk, skriftlig | 6 | X | |
SPÅ 2405 | Interkulturell kommunikasjon i fransk, skriftlig | 6 | X | |
SPÅ 2407 | Interkulturell kommunikasjon i spansk, skriftlig | 6 | X | |
SPÅ 2402 | Intercultural Communication in English, muntlig | 6 | X | |
SPÅ 2404 | Interkulturell kommunikasjon i tysk, muntlig | 6 | X | |
SPÅ 2406 | Interkulturell kommunikasjon i fransk, muntlig | 6 | X | |
SPÅ 2408 | Interkulturell kommunikasjon i spansk, muntlig | 6 | X |
Bachelorstudiet i internasjonal markedsføring (3. år) - heltid
Normalstudieplanen viser den studieprogresjon studentene forventes å ha på heltid, også kalt normert studietid. 1. år på Bachelorstudiet i internasjonal markedsføring er årsenhet i markedsøkonomi. 2. år er årsenhet i markedsføring.
Normalstudieplan 3. år Bachelorstudiet i internasjonal markedsføring, ettårig heltidsstudium:
Kurskode | Kursnavn | Studiepoeng | Høst 2004 | Vår 2005 |
EXP 2430 | International Trade and Export Operations | 9 | NMH | |
EXP 1000 | Language and culture II* | 18 | UTLAND | |
EXP 1004 | Host country Marketing* | 18 | UTLAND | |
EXP 2400 | Diploma Project in International Marketing* | 15 | UTLAND |
* Detaljert informasjon om timetallet og eksamen på kurs merket med stjerne (*), dvs. EXP 1000, EXP 1004 og EXP 2400 vil bli gitt ved skolene i utlandet.
Studenter som skal gå 4. år i gammel modell på Diplomeksportmarkedsfører får følgende normalstudieplan:
Kurskode | Kursnavn | Studiepoeng | Høst 2004 | Vår 2005 |
EXP 1001 | Diploma Project II in International Business* | 12 | UTLAND | |
EXP 1003 | International Marketing Strategy and Management* | 18 | UTLAND | |
EXP 2000 | International Marketing, Management and Strategy | 30 | NMH |
* Detaljert informasjon om timetallet og eksamen på kurs merket med stjerne (*), dvs. EXP 1001, EXP 1003 og EXP 2000 vil bli gitt ved skolene i utlandet.