NVH 2603 Internasjonalisering av varehandelen - KONTINUASJONSEKSAMEN
GJELDER FOR STUDIEÅRET 2012/2013
|
NVH 2603 Internasjonalisering av varehandelen - KONTINUASJONSEKSAMEN Kursansvarlig Tor Morten Løland Institutt Institutt for markedsføring Semester Høst Studiepoeng 6 Undervisningsspråk Norsk Innledning Mål Målet med kurset er å gi studentene grunnleggende forståelse for de utfordringer som handelsnæringen stilles overfor mht. internasjonalisering av næringen. Basert på teori og empiri vil studentene lære seg å analysere handelsbedrifters strategivalg i en verden der globalisering i økende grad gjør seg gjeldende. De vil videre få innsikt i spesielle trekk ved varehandelen i ulike deler av verden: (Europa, Nord Amerika, Asia). Forkunnskaper 2 år med bachelorstudier fra BI eller tilsvarende Obligatorisk litteratur Bøker: Dawson, John, Roy Larke and Masao Mykoyma, ed. 2006. Strategic issues in international retailing. London : Routledge Sternquist, Brenda. 2007. International retailing. 2nd ed. New York : Fairchild Artikkelsamling: Løland, Morten. 2008. Artikkelsamling til Internasjonalisering av varehandelen. Oslo: Handelshøyskolen BI Anbefalt litteratur Bøker: Bruce, Margaret, Christopher M. Moore, Grete Birtwistle. 2004. International retail marketing : a case study approach. Amsterdam : Elsevier Butterworth Heinemann Howe, Stewart, ed. 2003. Retailing in the European Union : structures, competition and performance. London : Routledge Emneoversikt
Dataverktøy Gjennomføring Kurset gjennomføres med forelesninger, gruppearbeid, presentasjoner og internet-søk, i alt 36 klassetimer. Eksamen En tre timers skriftlig skoleeksamen. Eksamenskode(r) NVH 26031 - Skriftlig skoleeksamen som teller 100 % for å få karakter i kurset NVH 2603 Internasjonalisering av varehandelen. Hjelpemidler til eksamen Ingen hjelpemidler er tillatt. Kontinuasjon Dette kurset ble undervist for siste gang høsten 2010. Kontinuasjonseksamen tilbys hvert semester fom. høsten 2011 tom. våren 2013. Tilleggsinformasjon |
© Copyright Handelshøyskolen BI