Bachelor i markedsføring og ledelse (sivilmarkedsfører)

Studieplanene viser den studieprogresjon studentene forventes å ha på de ulike studievariantene, også kalt normert studietid.

1. studieår

Kurskode Kursnavn Studiepoeng Høst Vår
BØK 2601 Bedriftsøkonomi I   12 X  
HIS 9710 Markedsøkonomiens utvikling    6 X
MRK 2514 Markedsføring    6 X  
MET 2410 Matematikk    9 X X
BØK 2602 Bedriftsøkonomi II    6   X
MET 2601 Statistikk    6   X
MRK 2280 Forbrukeratferd    6   X
SØK 2600 Samfunnsøkonomi I - Mikro/Makro    9   X

Fagsammensetningen er den samme for Bachelorstudiet i økonomi og ledelse (Siviløkonomstudiet).

2. studieår

Kurskode Kursnavn Studiepoeng Høst Vår
MET 2360 Metode og dataanalyse 6 X  
MRK 2531 Markedskommunikasjon 6 X
ORG 9853 Organisasjonsteori 6 X  
SØK 9354 Mikroøkonomi 6 X  
SPÅ* Interkulturell kommunikasjon - skriftlig 6 X
BØK 2212 Finans I 6   X
MAD 2114 Logistikk 6   X
MET 2430 Kvalitative metoder - markedsanalyse 6   X
MRK 9801 Markedsføringskanaler 6   X
SPÅ* Interkulturell kommunikasjon - muntlig 6 X
SPÅ* I kurset Interkulturell Kommunikasjon er det mulig å velge mellom engelsk, tysk, fransk eller spansk.
Kurskode Kursnavn Studiepoeng Høst Vår
SPÅ 2401 Intercultural Communication in English - skriftlig    6 X  
SPÅ 2403 Interkulturell kommunikasjon i tysk - skriftlig    6 X  
SPÅ 2405 Interkulturell kommunikasjon i fransk - Skriftlig    6 X  
SPÅ 2407 Interkulturell kommunikasjon i spansk - Skriftlig    6 X  
SPÅ 2402 Business Communication in English - muntlig    6   X
SPÅ 2404 Interkulturell kommunikasjon i tysk - Muntlig    6   X
SPÅ 2406 Interkulturell kommunikasjon i fransk - Muntlig    6   X
SPÅ 2408 Interkulturell kommunikasjon i spansk - Muntlig    6   X

Det tas forbehold om mange nok påmeldinger for å kunne sette i gang de ulike språkkursene.

3. studieår

Kurskode Kursnavn Studiepoeng Høst Vår
BØK 2302 Operativ økonomistyring    6 X  
MET 2430 Kvalitative metoder - markedsanalyse    6 X
MRK 2406 Corporate Communication    6 X  
MRK 9801 Markedsføringskanaler    6 X  
ORG 2211 Bedrift og Samfunn II    6 X  
MRK 2131 Markedsdrevet ledelse og strategi   12   X
ORG 2401 Innovasjon og entreprenørskap    6   X
ORG 2600 Økonomisk sosiologi    6   X
Valgfag* Studentene velger ett kurs i vårsemesteret    6   X
Valgfag*
Kurskode Kursnavn Studiepoeng Høst Vår
MET 2214 Matematikk valgfag    6   X
GRA 2130 Prosjektledelse    6   X
BØK 2300 Skatteøkonomi    6   X
MRK 2302 Tjenestemarkedsføring og kundelojalitet    6   X
SØK 2310 Corporate Enviromental Management    6   X
ORG 2601 Kina studier    6 X
Kina studier innbærer et besøk på minimum 2 ½ uker i Kina i juli / august, og man returnerer til Norge før ordinær semesterstart ved Handelshøyskolen BI.