PRK 3676 Bacheloroppgave i kampanjeplanlegging
PRK 3676 Bacheloroppgave i kampanjeplanlegging
Kurset Bacheloroppgave i kommunikasjonsledelse samler trådene i bachelorprogrammet i kommunikasjonsledelse. Studentene forventes å bruke forskningsmetoder i utvikling av kampanjer. Metodene skal sikre at studentene treffer avgjørelser basert på sikker informasjon; i praksis anvendt forskning. Det innebærer å utvikle et opplegg for bacheloroppgaven der studentene kan vise sitt kunnskaps- og ferdighetsnivå.
- Etter fullført kurs skal studentene være i stand til å gjøre egne undersøkelser, for eksempel å utvikle en integrert kommunikasjonskampanje. En slik kampanje kan være utviklet med tanke på å informere, endre holdninger, oppnå en ønsket atferd, eller annet.
Etter gjennomført kurs skal studentene kunne:
- Velge ut og anvende relevante metoder for kampanjer
- Integrere teori og praksis
- Utvikle forskningsferdigheter i en kampanjekontekst
- Mestre selvstendig læring
- Videreutvikle kunnskap om, og planlegging og iverksetting av kampanjer
- Ha utviklet evne til informert kritisk og kreativ tenkning
Studentene skal forstå at å skrive en vellykket oppgave er utfordrende, og at det samtidig er en måte å få dyp innsikt i anvendt forskning på, slik at det reduserer eventuell avstand mellom teori og praksis.
- Oversikt over litteratur på feltet
- Bakgrunn
- Situasjonsanalyse
- Strategi: formål og delmål
- Idemyldring og kreativitet
- Nøkkelinteressenter
- Budskapsutforming: strategi og taktikk
- Tidsplanleggig og budsjettering
- Iverksettelse
- Kommunikasjonsmåling og evaluering
Samarbeid er bransjens natur. Studentene arbeider derfor i grupper på tre personer. Foreleser henviser studenter uten egen gruppe til en ledig plass i en gruppe. Studenter som vil skrive oppgave sammen, må følge studieprogrammet i kommunikasjonsledelse. Oppdragsgiver og foreleser kan kreve at gruppen presenterer kampanjen.
Studentene skal selv velge en oppdragsgiver. Fagansvarlig forbeholder seg retten til å underkjenne oppdragsgiver og prosjektskisse. Navnet på oppdragsgiver og prosjektet skal leveres innen en annonsert frist, høsten før kurset.
Studenter må ha tillatelse fra foreleser/veileder for å arbeide alene eller i grupper med færre enn tre deltakere.
Den kursansvarlige oppnevner veiledere for studentene. Studentene får 24 timer klasseromsundervisning i teoretiske aspekter i kurset.Se også retningslinjer for skriving av bacheloroppgaver.
Studentene får åtte timer gruppeveiledning (seminarer) med sin veileder. I seminarene skal gruppene legge frem presentasjoner av sitt arbeid så langt Studentene får inntil tre timer individuell veiledning pr oppgave. Studenten er selv ansvarlig for å kontakte veileder for å få i stand slike møter.
Bacheloroppgaven skal leveres før en gitt tidsfrist. Studenter som ikke deltar på gruppeseminarer kan bli bedt om å forsvare oppgaven muntlig.
Studentene må ha inngående kunnskaper innen kommunikasjonsledelse, det kreves også grunnleggende kunnskaper i samfunnsvitenskapelig metode
Vurderinger |
---|
Eksamenskategori: Innlevering Vurderingsform: Skriftlig innlevering Vekting: 100 Gruppering: Gruppe/Individuell (2 - 3) Varighet: 1 Semester Kommentar: Med mindre intet er avtalt med fagansvarlige og studiested, skal det være minst to på hver gruppe. Eksamenskode: PRK36761 Karakterskala: ECTS Kontinuasjon: Eksamen ved neste kursgjennomføring |
Aktivitet | Varighet | Kommentar |
---|---|---|
Undervisning | 32 Time(r) | Lectures (24) and seminars (8). |
Forberedelse til undervisning | 40 Time(r) | |
Innlevering(er) | 243 Time(r) | |
Veiledning | 3 Time(r) | |
Gruppearbeid / oppgaver | 80 Time(r) | |
Annet i klasserom | 2 Time(r) | Informasjonsmøte med bibliotek. |
Et kurs med 1 studiepoeng tilsvarer en arbeidsmengde på 26-30 timer. Et kurs på 15 studiepoeng tilsvarer derfor en arbeidsmengde på minimum 400 timer.