BTH 3630 Bacheloroppgave - Markedsføring
GJELDER FOR STUDIEÅRET 2012/2013
|
BTH 3630 Bacheloroppgave - Markedsføring Kursansvarlig Arne Nygaard, Kjell Reidar Bygnes Institutt Institutt for markedsføring Semester Vår Studiepoeng 15 Undervisningsspråk Norsk Innledning Dette kurset gjelder for alle studenter i programmet Bachelor i Markedsføring som ikke tar fordypning (30 studiepoeng). Bacheloroppgaven er et større selvstendig arbeid, der studenten skal vise at de kan forholde seg til et bedriftsøkonomisk tema og ta helhetlig ansvar for å analysere dette på en god måte. Bacheloroppgaven inngår som en obligatorisk del av studiet. Oppgaven skrives individuelt eller i grupper på inntil tre studenter, der gruppearbeid anbefales.
Ferdighetsmål
Holdningsmål Studentene skal opparbeide evner til kritisk refleksjon, herunder kunne vurdere en problemstilling i markedsføring fra ulike synsvinkler. Studentene skal også være etisk bevisste grunnleggende interessekonflikter som er knyttet til en problemstilling i markedsføring. Forkunnskaper Oppgaven bygger på programmets faglige innhold. Obligatorisk litteratur Anbefalt litteratur Bøker: Ghauri, Pervez N., Kjell Grønhaug. 2010. Research methods in business studies. 4th ed. Financial Times Prentice Hall Emneoversikt Prosjektets tema skal være selvvalgt, og må ha en forankring i studiets faglige innhold. En nærmere beskrivelse av krav og rammer for oppgaven blir oppgitt ved oppstart av arbeidet.
Eksamen Kurset avsluttes med innlevering av en Bacheloroppgave. Evaluering av bacheloroppgaven teller 100 % av karakteren i kurset. Oppgaven kan besvares individuelt eller i grupper på inntil tre studenter. Det anbefales at oppgaven løses i grupper. Eksamenskode(r) BTH 36301 Bacheloroppgave i Markedsføring, teller 100 % for å oppnå karakter i kurset BTH 3630, 15 studiepoeng. Hjelpemidler til eksamen Alle hjelpemidler tillatt. Kontinuasjon Kontinuasjon ved neste ordinære gjennomføring av kurset. Tilleggsinformasjon |