SLM 5001 Strategiske analyser
SLM 5001 Strategiske analyser
Å velge ny strategi for selskapet må basere seg i en grundig analyse av nåsituasjonen. Alt for ofte preges strategidiskusjonene av synsing framfor fakta. I dette kurset ser vi nærmere på anerkjente metoder for strategisk analyse - både internt og eksternt - omverden, bransjer og konkurrenter.
Kunne forklare begreper og reflektere over strategiske analysebegreper.
Kunne gjennomføre en grunnleggende strategisk analyse av en virksomhet.
Oversikt over anerkjente metoder for strategisk analyse.
I dette kurset tar vi for oss et overblikk over de tre delene i strategiutvikling – og fokuserer på den første delen - analysen.
Kurset gjennomføres 100% nettbasert. Undervisningen foregår online og består av webinarer og andre digitale læringselementer, som undervisningsopptak, podkaster og videosnutter.
Litteraturlisten for kurset BIK 2951 Strategi i praksis finner du her. Se for øvrig leseplan i læringsportalen og tilleggsinformasjon.
I BIs etter- og videreutdanningstilbud ved BI Executive, stilles det et gjensidig krav til student og kursansvarlig om involvering av studentens erfaring i planlegging og gjennomføring av kurs, moduler og programmer. Det vil si at studenten har rett og plikt til å involvere seg med egen kunnskap og relevant erfaring.
Kurset er en del av SLM-kursserien, Strategi i praksis, som består av består av SLM-kursene SLM 5001 Strategiske analyser, SLM 5002 Strategiske valg og forretningsmodeller, og SLM 5003 Strategisk implementering. Kursene er basert på kurset BIK 2951 Strategi i praksis, 7,5 ECTS. Dersom du har gjennomført tre kurs fra samme SLM-kursserie, og oppfyller opptakskravene for å ta eksamen på BI, kan du avlegge en eksamen innen den kursserien, som totalt gir 7,5 studiepoeng.
Text for 0 credits