RLS 2730 Internasjonal reiselivsmarkedsføring - KONTINUASJONSEKSAMEN
![]() |
GJELDER FOR STUDIEÅRET 2012/2013
|
RLS 2730 Internasjonal reiselivsmarkedsføring - KONTINUASJONSEKSAMEN Kursansvarlig Georg Kamfjord Institutt Institutt for innovasjon og økonomisk organisering Semester Vår Studiepoeng 9 Undervisningsspråk Norsk Innledning Mål Kurset skal gi innsikt i internasjonal markedsføring generelt og internasjonal markedsføring av reiselivsprodukter spesielt. Som del av kurset vil det bli fokusert på aktuelle problemstillinger i internasjonalt reiseliv. Introduksjonen til internasjonal reiselivsmarkedsføring vil for en stor del skje gjennom bruk av norske case, og sikter mot å gjøre kandidatene istand til å gå inn i konkret problemløsning og strategiutforming på området. Forkunnskaper Det forutsettes at studentene har kunnskaper tilsvarende Årsenhet i bedriftsøkonomi/markedsøkonomi, Reiseliv 2. år og høstsemesteret 3. år på Reiseliv. Obligatorisk litteratur Bøker: Solberg, Carl Arthur. 2009. Internasjonal markedsføring. 8. utg. Oslo : Universitetsforlaget Artikkelsamling: Kamfjord, Georg, red. 2008. Artikkelsamling: Internasjonal reiselivsmarkedsføring. Oslo: Handelshøyskolen BI. (på Blackboard) Annet: Utdelt meteriale Anbefalt litteratur Annet: Ingen Emneoversikt Emnene innenfor Internasjonal markedsføring med vekt på reiseliv organiseres i to deler, hvorav den ene delen tar for seg internasjonal markedsføring generelt mens den andre delen tar for seg internasjonal reiselivsmarkedsføring og aktuelle reiselivspolitiske problemstillinger.
Dataverktøy Dataverktøy benyttes ikke i dette kurset. Gjennomføring Kurset blir gjennomført med 54 kurstimer i vårsemesteret, 42 kurstimer forelesninger og studentpresentasjoner, og ca. 12 kurstimer casegjennomgang. NB! Det er obligatorisk fremmøte ved casegjennomgangene, da det her foregår en evaluering av studentene som utgjør en stor del av karakteren i kurset. (Se under eksamen). Det forutsettes aktiv orientering i den offentlige reiselivsdebatten for å få fullt utbytte av kurset. Eksamen Evalueringen foregår ved at grupper på 2 - 4 studenter løser et case. Caset skal leveres skriftlig og det teller 40% av karakteren i faget. I tillegg skal studentene presentere sitt case og lede en etterfølgende diskusjon om caset. Dette teller 15% av karakteren.Studentene vil også delta i diskusjoner om 3 andre case. For det faglige bidraget i hver diskusjon får studentene en individuell karakter som teller 15% av totalkarakteren. Det er kun karakteren på de skriftlige besvarelsene som kan påklages. Muntlig-karakter er endelig. Eksamenskode(r) RLS 27301 Internasjonal reiselivsmarkedsføring - skriftlig case teller 40% for å oppnå godkjent karakter i kurset RLS 2730, 9 studiepoeng. RLS 27302 Internasjonal reiselivsmarkedsføring - muntlige case diskusjoner, eksamen teller 60% for å oppnå godkjent karakter i kurset RLS 2730, 9 studiepoeng. Hjelpemidler til eksamen Alle hjelpemidler er tillatt til eksamen. Kontinuasjon Dette kurset ble undervist siste gang våren 2011. Kontinuasjonseksamen tilbys hvert semester fom. høsten 2011 tom. våren 2013. Tilleggsinformasjon |
© Copyright Handelshøyskolen BI