MRK 2733 Internasjonal markedsføring - KONTINUASJONSEKSAMEN
GJELDER FOR STUDIEÅRET 2012/2013
|
MRK 2733 Internasjonal markedsføring - KONTINUASJONSEKSAMEN Kursansvarlig Jon Bingen Sande Institutt Institutt for markedsføring Semester Vår Studiepoeng 9 Undervisningsspråk Norsk Innledning Globaliseringskreftene påvirker alle organisasjoner, også de som har all sin virksomhet på hjemmemarkedet. Det er viktig for alle å ha en godt utviklet forståelse for denne utviklingen for å kunne vurdere endringer i konkurransesituasjonen og nye muligheter og trusler. I kurset behandler vi de viktigste trekk i utviklingen, gir teoretisk innsikt i hvilke krav utviklingen stiller til egen organisasjon, og utvikler forståelse for alternative markedsstrategier. Mål Dyktige studenter får kompetanse i å analysere interne og eksterne arbeidsbetingelsers påvirkning på bedriftens internasjonalisering, å utvikle internasjonale markedsstrategier på basis av disse arbeidsbetingelsene og benytte kunnskapen i praktiske case. Forkunnskaper Generelle kunnskaper innenfor økonomisk-administrative fag. Obligatorisk litteratur Bøker: Solberg, Carl Arthur. 2009. Internasjonal markedsføring. 8. utg. Oslo : Universitetsforlaget Artikler: Nes, Erik B. 2001. Norges Profil som Opprinnelsesland. Magma. 1. Tilgjengelig på http://www.sivil.no/magma/2001/01/061nes.html Nes, E.B, Solberg, C.A. and Silkoset, R. 2007. The Impact of National Culture and Communication on Exporter-Distributor Relations and on Export Performance. International Business Review. Vol. 15, no 4 Roth, M.S. 1995. The Effects of Culture and Socioeconomics on the Performance of Global Brand Strategies. Journal of Marketing Research. Vol XXXII (May). 163-175 Anbefalt litteratur Emneoversikt
Dataverktøy Dataverktøy benyttes ikke i dette kurset. Gjennomføring Eksamen Karakter i kurset er basert på en prosjektoppgave som skal inneholde 3 caseanalyser. Oppgaven skal løses individuelt og har en innleveringsfrist på 6 uker. Eksamenskode(r) MRK 27331 Prosjektoppgave teller 100% for å oppnå karakter i kurset MRK 2733, 9 studiepoeng. Hjelpemidler til eksamen Obligatorisk pensumlitteratur og egenproduserte notater til faget og caseløsningen. Kontinuasjon Dette kurset ble undervist for siste gang våren 2011.Kontinuasjonseksamen vil bli tilbydt hvert semester tom. våren 2013. Tilleggsinformasjon |
© Copyright Handelshøyskolen BI