BTH 3211 Bacheloroppgave - Digital markedsføring
BTH 3211 Bacheloroppgave - Digital markedsføring
Denne bacheloroppgaven vil i kombinasjon med kurset BST 32x1 Digital markedsføring, 15 studiepoeng utgjøre en fordypning i fagområdet på 30 studiepoeng. Studenter ved Bachelorstudiet i markedsføringsledelse og Retail Management som har denne kombinasjonen, vil få påskrift om fordypning på sitt endelige vitnemål.
Bacheloroppgaven er et større selvstendig arbeid, der studenten skal vise at de kan gå inn i en problemstilling knyttet til digital markedsføring og ta helhetlig ansvar for å analysere dette på en god måte. Bacheloroppgaven inngår som en obligatorisk del av studiet. Oppgaven skrives individuelt eller i grupper på inntil tre studenter, der gruppearbeid anbefales.
Etter endt kurs skal studentene:
- Forstå hvordan man gjennomfører et selvstendig utredningsarbeid innen et bestemt tidsrom
- Opparbeide kunnskap om digital markedsføring innenfor oppgavens problemområde, understøttet av relevante lærebøker, vitenskapelige artikler og andre faglige kilder
- Forstå hva som skal til for å oppfylle vitenskapelige krav til form og innhold
Etter endt kurs skal studentene kunne:
- Identifisere og velge relevante teorier og metoder i digital markedsføring som er relevant for oppgaven
- Anvende sentrale teorier og metoder i digital markedsføring til å gjennomføre analyser for egen oppgave
- Samle inn, vurdere, og kritisk tolke innsamlete data som er relevant for problemstillingen i oppgaven
- Skrive en oppgave som er velstrukturert og som har en logisk oppbygging
- Studentene skal opparbeide evne til kritisk refleksjon, herunder kunne vurdere problemstillinger i digital markedsføring fra ulike synsvinkler
- Studentene skal bevisstgjøres i forhold til etiske problemstillinger i digital markedsføring.
Oppgavens tema skal være selvvalgt, men må ha en forankring innenfor digital markedsføring. En nærmere beskrivelse av krav og rammer for oppgaven kan bli oppgitt ved oppstart av arbeidet.
Studentene forventes å ta et selvstendig ansvar for arbeidet med bacheloroppgaven. Derfor forutsetter veiledning og seminarer at studentene gjør et arbeid i forkant som danner grunnlag for diskusjoner og veiledning.
Studentene skal fylle ut et registreringsskjema hvor det valgte tema oppgis. Deretter blir studentene tildelt veileder. Kurset gjennomføres over ett semester og omfatter både seminarer og veiledning. Se også retningslinjer for skriving av bacheloroppgaver.
Undervisningen omfatter 4 seminarer. Til hvert seminar skal studentene normalt forberede og presentere, og/eller levere inn materiale på forhånd.
Det tilbys inntil 3 timer individuell veiledning for hver oppgave. Seminarundervisningen er obligatorisk. Studenter som ikke har deltatt på seminarene og/eller ikke har levert dokumentasjon må forvente å bli innkalt til muntlig høring. Dette gjelder den studenten som ikke har møtt, ikke nødvendigvis hele gruppen.
For de som har en kvantitativ oppgave, vil det være naturlig å bruke et analyseverktøy til innsamling av data, slik som Qualtrics, og andre program til å analysere data slik som SPSS, eller JMP. Google Analytics og/eller andre verktøy vil også kunne være nødvendige verktøy avhengig av problemstilling.
Kurset forutsetter 2 års høyskoleutdanning innen økonomi og administrasjon, markedsføring eller tilsvarende.
Studentene må ha grunnleggende kunnskaper i markedsføringsledelse, forbrukeratferd og samfunnsvitenskapelige metoder. Studentene må i tillegg ha gjennomført fordypningskurset i digital markedsføring.
Vurderinger |
---|
Eksamenskategori: Innlevering Vurderingsform: Skriftlig innlevering Vekting: 100 Gruppering: Gruppe/Individuell (1 - 3) Varighet: 1 Semester Eksamenskode: BTH 32111 Karakterskala: ECTS Kontinuasjon: Eksamen ved neste kursgjennomføring |
Aktivitet | Varighet | Kommentar |
---|---|---|
Annet i klasserom | 2 Time(r) | Deltakelse i introduksjonsforelesning |
Annet i klasserom | 2 Time(r) | Deltakelse i bibliotekets informasjon |
Undervisning | 8 Time(r) | Deltakelse i seminarer, 4 x 2 timer |
Forberedelse til undervisning | 40 Time(r) | Forberedelse til seminarer |
Gruppearbeid / oppgaver | 345 Time(r) | Arbeid med Bacheloroppgaven |
Veiledning | 3 Time(r) | Individuell veiledning |
Et kurs med 1 studiepoeng tilsvarer en arbeidsmengde på 26-30 timer. Et kurs på 15 studiepoeng tilsvarer derfor en arbeidsmengde på minimum 400 timer.