BTH 3203 Bacheloroppgave - Salgsledelse og personlig salg
GJELDER FOR STUDIEÅRET 2012/2013
|
BTH 3203 Bacheloroppgave - Salgsledelse og personlig salg Kursansvarlig Gorm Kunøe Institutt Institutt for markedsføring Semester Vår Studiepoeng 15 Undervisningsspråk Norsk Innledning Denne bacheloroppgaven vil i kombinasjon med kurset BST 3202 Salgsledelse og personlig salg, 15 studiepoeng utgjøre en fordypning i fagområdet på 30 studiepoeng. Studenter ved Bachelorstudiet i markedsføring som har denne kombinasjonen, vil få påskrift om fordypning Bacheloroppgaven er et større selvstendig arbeid der studentene skal vise at de kan gå inn i en problemstilling innen temaer relatert til salgsledelse og personlig salg og ta helhetlig ansvar for å løse denne på en god måte. Læringsmål Kunnskapsmål
Ferdighetsmål Studentene skal kunne utarbeide en velskrevet rapport om en konkret problemstilling knyttet til en bedrift, gjennomføre en metodisk korrekt undersøkelse av bedriftens problem og presentere resultatene sammen med den teoretiske plattform for oppgaven på en helhetlig måte Holdningsmål
Forkunnskaper Studentene må ha inngående kunnskaper om personlig salg, salgsledelse og salgsrelaterte temaer. Dessuten må studentene ha grunnleggende kunnskaper i samfunnsvitenskapelig metode. Obligatorisk litteratur Bøker: Løwendahl, Bente R. og Fred Wenstøp. 2008. Skriv gode oppgaver! : praktisk innføring i bruk av informasjon, effektiv skriving og samarbeid med bedrifter og andre organisasjoner. Cappelen akademisk Saunders, Mark N.K., Philip Lewis, Adrian Thornhill. 2012. Research methods for business students. 6th ed. Financial Times Prentice Hall Anbefalt litteratur Emneoversikt Studentene er selv ansvarlig for å finne emne eller problemområde som er egnet for skriving av bacheloroppgaven. Dataverktøy Kurset støttes av BIs læringsplattform, og studentene må ha tilgang til PC med aktuell programvare. Det tilbys opplæring/veiledning i anvendelse av statistikkprogram (SAS JMP) og litteratursøk på biblioteket. Læreprosess og tidsbruk Studentene forventes å ta et selvstendig ansvar for arbeidet med bacheloroppgaven. Derfor forutsetter veiledning og seminarer at studentene gjør et arbeid i forkant som danner grunnlag for diskusjoner og veiledning. Studentene skal fylle ut et registreringsskjema hvor det valgte tema oppgis. Deretter blir studentene tildelt veileder. Kurset gjennomføres over ett semester og omfatter både seminarer og veiledning. Se også retningslinjer for skriving av bacheloroppgaver. Undervisningen omfatter 4 seminarer. Til hvert seminar skal studentene normalt forberede og presentere, og/eller levere inn materiale på forhånd. Det tilbys inntil 3 timer individuell veiledning for hver studentgruppe. Seminarundervisningen er obligatorisk. Studenter som ikke har deltatt på seminarene og/eller ikke har levert dokumentasjon må forvente å bli innkalt til muntlig høring.
Det er krav om to innleveringer i løpet av semesteret hvor det arbeides med bacheloroppgaven. Innleveringene er en forutsetning for å få levere bacheloroppgaven. Eksamen Kurset avsluttes med innlevering av en Bacheloroppgave. Evaluering av bacheloroppgaven teller 100 %. Oppgaven kan besvares individuelt eller i grupper på inntil tre studenter. Det anbefales at oppgaven løses i grupper. Eksamenskode(r) BTH 32031 - Bacheloroppgave i Salgsledelse og personlig salg, teller 100% for å oppnå karakter i kurset BTH 3203, 15 studiepoeng. Hjelpemidler til eksamen Alle hjelpemidler tillatt. Kontinuasjon Kontinuasjon ved neste ordinære gjennomføring av kurset. Tilleggsinformasjon |
© Copyright Handelshøyskolen BI