SLM 1001 Den digitale transformasjonen

SLM 1001 Den digitale transformasjonen

Kurskode: 
SLM 1001
Institutt: 
Markedsføring
Studiepoeng: 
0
Kursansvarlig: 
Cecilie Staude
Tarjei Alvær Heggernes
Emnenavn på engelsk: 
The digital transformation
Produktkategori: 
Executive
Portefølje: 
Executive Short Learning Modules
Semester: 
2021 Vår
Aktiv status: 
Aktivt
Studienivå: 
-
Undervisningsspråk: 
Norsk
Kurstype: 
Ett semester
Introduksjon

Dette kurset tilhører kursserien Digital forretningsforståelse.
Automatisering, kunstig intelligens og bruk av nye digitale teknologier gjør for alvor inntog i norske verdikjeder. Digitalisering av varer og tjenester fører til nye og disruptive forretningsmodeller som vil transformere de fleste sektorer i nærings- og arbeidsliv. I dette kurset får du en innføring i hvordan teknologi og digitalisering som drivere påvirker forretningsmodeller og forretningsdrift.

Kunnskapsmål
  • Forklare begreper og reflektere over hvordan digitalisering, automatisering og store data utgjør et spennende mulighetsområde forretningsmodeller og forretningsdrift
Ferdighetsmål
  • Kunne kartlegge informasjonsbehovet til sentrale prosesser i virksomheter
Generell kompetanse
  • En innføring i hvordan teknologi og digitalisering som drivere påvirker forretningsmodeller og forretningsdrift.
Kursets innhold
  • Digitalisering som begrep
  • Perspektiver på digitalisering
  • Industri 4.0 som begrep
  • Teknologier i Industri 4.0
  • Gevinstperspektivet
Undervisnings- og læringsaktiviteter

Kurset gjennomføres 100% nettbasert. Undervisningen foregår online og består av webinarer og andre digitale læringselementer, som undervisningsopptak, podkaster og videosnutter. 

Litteraturlisten for kurset BIK 2941 Digital forretningsforståelse finner du her. Se for øvrig leseplan i læringsportalen og tilleggsinformasjon.

Dataverktøy
Dataverktøy definert under punktet "Undervisnings- og læringsaktiviteter".
Tilleggsinformasjon

Kurset er en del av SLM-kursserien, Digital forretningsforståelse, som består av består av SLM-kursene SLM 1001 Den digitale transformasjonen, SLM 1002 Digital forretningsstrategi, og SLM 1003 Digital kommunikasjon og sosiale nettverk. Kursene er basert på kurset BIK 2941 Digital forretningsforståelse, 7,5 ECTS. Dersom du har gjennomført tre kurs fra samme SLM-kursserie, og oppfyller opptakskravene for å ta eksamen på BI, kan du avlegge en eksamen innen den kursserien, som totalt gir 7,5 studiepoeng.

Eksamenstype: 
Ingen
Total vekting: 
0
Sum arbeidsinnsats: 
0

Text for 0 credits