MRK 3562 Integrert markedskommunikasjon
GJELDER FOR STUDIEÅRET 2012/2013
|
MRK 3562 Integrert markedskommunikasjon Kursansvarlig Gerhard E Schjelderup Institutt Institutt for markedsføring Semester Høst Studiepoeng 7,5 Undervisningsspråk Norsk Innledning I kurset integrert markedskommunikasjon skal studenten gå i dybden på teori og modeller for å utvikle kunnskaper og ferdigheter knyttet til suksessfulle tiltak i markedskommunikasjon. Videre skal studenten ha kunnskap om hvordan effekter kan måles og hvordan påvirkningstiltak skal planlegges. Læringsmål Kunnskapsmål:
Ferdighetsmål: Etter endt kurs skal studentene kunne anvende tilegnet kunnskap i arbeidet med å lage kampanjer basert på en overordnet markedskommunikasjonsplan. Dette innebærer ferdigheter knyttet til:
Etter endt kurs skal studentene ha etablert et høyt refleksjonsnivå i forhold til sammenhengen mellom mål og virkemidler i markedskommunikasjonsarbeide. Studenten bør også ha utviklet en forståelse for at etisk og moralsk bevissthet i arbeidet med markedskommunikasjon gir en langsiktig gevinst for en bedrift. Forkunnskaper MRK 3405 Kommunikasjonsatferd, MRK 2914 Markedsføring, MRK 2980 Forbrukeratferd eller tilsvarende Obligatorisk litteratur Bøker: Percy, Larry, Richard Elliott. 2012. Strategic advertising management. 4th ed. Oxford University Press. 424 sider Anbefalt litteratur Emneoversikt Oversikt over reklame og generell kommunikasjonsmix Forutsetninger for effektiv markedskommunikasjon Den strategiske kommunikasjonsplan prosessen
Effektmålingsmetoder og analyse Dataverktøy Det benyttes ingen spesielle dataverktøy i kurset. Læreprosess og tidsbruk Læringsmålene skal nås gjennom en kombinasjon av forelesninger, arbeid i grupper med oppgaver som inngår som arbeidskrav, og selvstudium. De innleverte gruppeoppgavene skal danne utgangspunkt for diskusjoner i klassen. Tilbakemeldinger på arbeidskravsinnleveringer gis som del av forelesninger.
Arbeidskrav Tre oppgaver deles ut i løpet av semesteret. Disse skal løses individuelt eller i grupper på maks 3 studenter, og innleveres på angitte datoer/klokkeslett. Alle oppgavene må godkjennes for å kunne gå opp til eksamen i kurset. Oppgavene skal innleveres elektronisk i wordformat i It's learning. Eksamen En ukes fagoppgave etter avsluttet undervisning, teller 100%, løses individuelt eller i grupper på inntil 3 studenter Eksamenskode(r) MRK 35621 Fagoppgave, teller 100% for å oppnå karakter i kurset MRK 3562 Integrert markedskommunikasjon, 7,5 studiepoeng. Hjelpemidler til eksamen Alle hjelpemidler tillatt. Kontinuasjon Kontinuasjon avholdes hvert semester. Studenter som ikke får godkjent arbeidskravet i kurset får ikke avlegge eksamen. Det vil si at de må ta hele kurset på nytt ved senere gjennomføring. Studenter som ikke får bestått på fagoppgaven eller som ønsker å forbedre karakteren, kan ta ny kontinuasjonseksamen ved neste gjennomføring av eksamen. Tilleggsinformasjon |
© Copyright Handelshøyskolen BI