SLM 1003 Digital Communication and Social Networks

SLM 1003 Digital Communication and Social Networks

Course code: 
SLM 1003
Department: 
Marketing
Credits: 
0
Course coordinator: 
Cecilie Staude
Tarjei Alvær Heggernes
Course name in Norwegian: 
Digital kommunikasjon og sosiale nettverk
Product category: 
Executive
Portfolio: 
Executive - Short Learning Modules
Semester: 
2021 Spring
Active status: 
Active
Level of study: 
-
Teaching language: 
Norwegian
Course type: 
One semester
Introduction

Dette kurset tilhører kursserien Digital forretningsforståelse.
Kurset gir en nnføring og utnyttelse av teknologi for effektiv samhandling internt og kan styrke en sosial kapital i en virksomhet gjennom tilgang til kunnskap og ressurser som går utover eget etablert nettverk.

Learning outcomes - Knowledge
  • Etablert kunnskap om hvordan bruk av teknologi og et ellers fragmentert medielandskap endrer premisser for kommunikasjon og markedsføring
Learning outcomes - Skills
  • Redegjøre for hvordan nettjenester forenkler og forbedrer markedsføring, kommunikasjon og samhandling med interne og eksterne interessenter
General Competence

Du får en innsikt i hvordan sosiale medier som teknologier kan bidra til gevinstrealisering innenfor ulike forretningsområder og eksisterende forretningsfunksjoner i en virksomhet.

Course content
  • Sosiale medier rolle i forretningsdrift
  • Social CRM
  • Teknologier for effektiv samhandling
  • Åpne innovasjonsprosesser
  • Digital markedsføring
Teaching and learning activities

Kurset gjennomføres 100% nettbasert. Undervisningen foregår online og består av webinarer og andre digitale læringselementer, som undervisningsopptak, podkaster og videosnutter. 

Litteraturlisten for kurset BIK 2941 Digital forretningsforståelse finner du her. Se for øvrig leseplan i læringsportalen og tilleggsinformasjon.

Software tools
Software defined under the section "Teaching and learning activities".
Additional information

Kurset er en del av SLM-kursserien, Digital forretningsforståelse, som består av består av SLM-kursene SLM 1001 Den digitale transformasjonen, SLM 1002 Digital forretningsstrategi, og SLM 1003 Digital kommunikasjon og sosiale nettverk. Kursene er basert på kurset BIK 2941 Digital forretningsforståelse, 7,5 ECTS. Dersom du har gjennomført tre kurs fra samme SLM-kursserie, og oppfyller opptakskravene for å ta eksamen på BI, kan du avlegge en eksamen innen den kursserien, som totalt gir 7,5 studiepoeng.

Type of Assessment: 
None
Total weight: 
0
Sum workload: 
0

Text for 0 credits