NVH 3106 Butikkmarkedsføring
GJELDER FOR STUDIEÅRET 2012/2013
|
NVH 3106 Butikkmarkedsføring Kursansvarlig Jan Ivar Fredriksen Institutt Institutt for markedsføring Semester Høst; Vår Studiepoeng 7,5 Undervisningsspråk Norsk Innledning "Butikkmarkedsføring" er ett av flere kurs innenfor BIs etter- og videreutdanning innenfor varehandel og service. Kursene er i hovedsak innrettet mot de som jobber i varehandel og service. Mange ønsker å bli ledere - eller er ledere allerede og vil styrke sin kompetanse. Læringsmål Kunnskapsmål Studenten skal tilegne seg styrkede basiskunnskaper innenfor butikken som merkevare og butikkens markedskommunikasjonsmiks Studenten skal tilegne seg kunnskap og forståelse innenfor sentrale begreper, teorier og modeller knyttet til salg, selvbetjeningsteknologi og service, herunder:
Ferdighetsmål Studenten settes i stand til l å identifisere, analysere og gjøre enkle tiltak i egen butikk innenfor områder nevnt under kunnskapsmål (se over). Holdningsmål
Forkunnskaper Studiet krever ingen spesielle forkunnskaper, men kan med fordel tas som en påbygging til nvh 3103 Butikkorganisasjon. Praktisk erfaring og tilknytning til varehandel er en fordel. Obligatorisk litteratur Bøker: Framnes, Runar, Arve Pettersen og Hans Mathias Thjømøe. 2011. Markedsføringsledelse. 8. utg. Universitetsforlaget. ca 260 sider/kapitlene 2.3, 7, 8, 9.4-9.5 og 12.1-12.8 Fredriksen, Jan Ivar. 2010. Varehandelsledelse. Fagbokforlaget. ca 140 sider/kapitlene 1, 2, og 7-10 Anbefalt litteratur Tidsskrift: Bransjetidskrifter fra detaljistbransjene Emneoversikt
Dataverktøy itslearning Læreprosess og tidsbruk Alternativ 1- Undervisning gjennom samlinger i moduler (BI Bedrikft): Kurset gjennomføres over 36 kurstimer med forelesninger og gruppearbeid, og deltakerne kan gjerne relatere øvingsoppgaver til egen bedrift. Aktiviteter: Timebruk Deltakelse i forelesning 36 Forberedelser til forelesninger 24 Oppgaveløsning (egen og grupper) 40 Selvstudium litteratur/eksamensforberedelser 60 Diverse/egenadministrasjon 40 Sum 200 |