SLM 1003 Digital Communication and Social Networks
SLM 1003 Digital Communication and Social Networks
Dette kurset tilhører kursserien Digital forretningsforståelse.
Kurset gir en nnføring og utnyttelse av teknologi for effektiv samhandling internt og kan styrke en sosial kapital i en virksomhet gjennom tilgang til kunnskap og ressurser som går utover eget etablert nettverk.
- Etablert kunnskap om hvordan bruk av teknologi og et ellers fragmentert medielandskap endrer premisser for kommunikasjon og markedsføring
- Redegjøre for hvordan nettjenester forenkler og forbedrer markedsføring, kommunikasjon og samhandling med interne og eksterne interessenter
Du får en innsikt i hvordan sosiale medier som teknologier kan bidra til gevinstrealisering innenfor ulike forretningsområder og eksisterende forretningsfunksjoner i en virksomhet.
- Sosiale medier rolle i forretningsdrift
- Social CRM
- Teknologier for effektiv samhandling
- Åpne innovasjonsprosesser
- Digital markedsføring
Kurset gjennomføres 100% nettbasert. Undervisningen foregår online og består av webinarer og andre digitale læringselementer, som undervisningsopptak, podkaster og videosnutter.
Litteraturlisten for kurset BIK 2941 Digital forretningsforståelse finner du her. Se for øvrig leseplan i læringsportalen og tilleggsinformasjon.
Kurset er en del av SLM-kursserien, Digital forretningsforståelse, som består av består av SLM-kursene SLM 1001 Den digitale transformasjonen, SLM 1002 Digital forretningsstrategi, og SLM 1003 Digital kommunikasjon og sosiale nettverk. Kursene er basert på kurset BIK 2941 Digital forretningsforståelse, 7,5 ECTS. Dersom du har gjennomført tre kurs fra samme SLM-kursserie, og oppfyller opptakskravene for å ta eksamen på BI, kan du avlegge en eksamen innen den kursserien, som totalt gir 7,5 studiepoeng.
Text for 0 credits