SLM 1004 Introduction to Customer Experience Management

SLM 1004 Introduction to Customer Experience Management

Kurskode: 
SLM 1004
Institutt: 
Markedsføring
Studiepoeng: 
0
Kursansvarlig: 
Anders Gustafsson
Carlos Velasco
Emnenavn på engelsk: 
Introduction to Customer Experience Management
Produktkategori: 
Executive
Portefølje: 
Executive Short Learning Modules
Semester: 
2020 Høst
Aktiv status: 
Aktivt
Studienivå: 
-
Undervisningsspråk: 
Engelsk
Kurstype: 
Ett semester
Introduksjon

There is an increase in focus on “customer experience” as a source of competitive advantage. Organizations and customers interact through a wide variety of physical, online, and mobile channels during various stages of the customer journey (before, during, and after purchase). Importantly, all these interactions need to be managed as marketing managers need to develop and sustain consistent brand experiences across these channels. 
This course introduces you to the field of customer experience management. We will discuss what customer experiences and customer experience management actually are and which insights organizations need to collect. We will also illustrate how organizations can optimize the customer journey, outline how servicescapes/experiencescapes can support the customer experience, and finally, demonstrate how adopting a customer experience management logic requires the entire organization to become more customer centric.
 

Kunnskapsmål

Understand what a customer experience is and how it can be managed.
Understand how customer experiences can be formed in different contexts.
 

Ferdighetsmål

Creating different forms of illustration of customer journeys

Generell kompetanse

Understand how a change process for customer experience can be implemented to enhance customer experience.

Kursets innhold

1. Introduction to customer experience
2. Touchpoints and Goals
3. Customer Journeys
4. Experiencescapes
5. Designing and innovating experiences
 

Undervisnings- og læringsaktiviteter

Kurset gjennomføres 100% nettbasert. Undervisningen foregår online og består av webinarer og andre digitale læringselementer, som undervisningsopptak, podkaster og videosnutter. 

Litteraturlisten for kurset BIK 2954 Customer Experience Management finner du her. Se for øvrig leseplan i læringsportalen og tilleggsinformasjon.

Dataverktøy
Dataverktøy definert under punktet "Undervisnings- og læringsaktiviteter".
Tilleggsinformasjon

Kurset er en del av SLM-kursserien, Customer Experience Management, som består av består av SLM-kursene SLM 1004 Introduction to Customer Experience Management, SLM 1005 Measuring Customer Experiences, og SLM 1006 The Digital Customer Experience. Kursene er basert på kurset BIK 2954 Customer Experience Management, 7,5 ECTS. Dersom du har gjennomført tre kurs fra samme SLM-kursserie, og oppfyller opptakskravene for å ta eksamen på BI, kan du avlegge en eksamen innen den kursserien, som totalt gir 7,5 studiepoeng.

Eksamenstype: 
Ingen
Total vekting: 
0
Sum arbeidsinnsats: 
0

Text for 0 credits