MRK 2701 Medierelasjoner - KONTINUASJONSEKSAMEN
GJELDER FOR STUDIEÅRET 2012/2013
|
MRK 2701 Medierelasjoner - KONTINUASJONSEKSAMEN Kursansvarlig Cecilie Staude Institutt Institutt for markedsføring Semester Vår Studiepoeng 6 Undervisningsspråk Norsk Innledning Mål Kurset er et grunnleggende innføringskurs i medierelasjoner, med særlig relevans til journalistisk innføring og praktisk medidhåndtering. Gjennom kunnskap om nyhetsjournalistikkens ABC, skal kurset utvikle studentenes evne til å forstå viktigheten av gode medierelasjoner, ulike mediers arbeidsmetodikk og nyhetsvurdering, samt medienes muligheter og begrensninger. Kurset legger stor vekt at studentene blir i stand til å bruke avis-, radio- og TV-intervjuet til å kommunisere sitt budskap. Forkunnskaper Ingen særskilte. Obligatorisk litteratur Bøker: Harr, Erik. 2006. Medielobbyisme : kunsten at sætte en dagsorden. København : Børsen. 170 sider (Denne boka kan kun skaffes fra en Akademika bokhandel, eller på www.akademika.no) Kristensen, Aina L.L., Øystein Bonvik, Anders Cappelen. 2007. God PR : norsk markeds-PR i praksis. Oslo : Kommunikasjonsforaget Anbefalt litteratur Bøker: Apeland, Nils M. 2007. Det gode selskap : omdømmebygging i praksis. Høvik : Hippocampus Stewart, Sally. 2004. Media training 101 : a guide to meeting the press. Hoboken : Wiley Øystein Bonvik og Peggy Simic Brønn. 2010. Virksomhetens Stemme. 1. utg. Gyldendal Akademiske forlag Emneoversikt
Dataverktøy Gjennomføring Gjennomføres over 30 timer, fordelt på forelesning og medietrening med kamera. I tillegg kommer individuell veiledning i forbindelse med obligatoriske innleveringer. Eksamen Karakter i kurset baserer seg på prosjektoppgave som skrives individuelt eller i gruppe på 2 studenter. Eksamenskode(r) MRK 27011 - Prosjektoppgave teller 100 % for å oppnå karakter i kurset MRK 2701 Medierelasjoner, 6 studiepoeng. Hjelpemidler til eksamen Alle hjelpemidler tillatt. Kontinuasjon Dette kurset ble undervist siste gang våren 2011. Deretter tilbys kontinuasjonseksamen hvert semester tom. våren 2013. Tilleggsinformasjon |
© Copyright Handelshøyskolen BI