MRK 2601 Reklameutforming - KONTINUASJONSEKSAMEN
GJELDER FOR STUDIEÅRET 2012/2013
|
MRK 2601 Reklameutforming - KONTINUASJONSEKSAMEN Kursansvarlig Even Johan Lanseng Institutt Institutt for markedsføring Semester Høst Studiepoeng 6 Undervisningsspråk Norsk Innledning Mål Kurset skal etablere en kritisk, men konstruktiv forståelsesramme som gjør studentene bedre egnet til å fatte beslutninger om reklamebransjens forslag til kreative løsninger. Kurset skal bygge bro mellom nyere teori og hvordan praktikere tenker. Forkunnskaper Kurset representerer en perspektivutvidelse i forhold til pensum i kursene MRK 2780 Forbrukeradferd, MRK 2531 Markedskommunikasjon og MRK 2304 Merkevarebygging. Det forutsettes at studentene er fortrolige med empirisk responsforskning og de tradisjonelle affektive og kognitive teorier og modeller. Obligatorisk litteratur Bøker: Selfors, Stein Erik ... [et al.]. 2004. Annonsen : en bok om reklamefaget og verdens mest benyttede reklameform. Oslo : Abstrakt forlag. 320 sider. Kapittel 7 utgår. Artikkelsamling: Stein Erik Selfors. 2008. Artikkelsamling: Reklameutforming. Oslo: Handelshøyskolen BI. 5 artikler. 1. Kover og Goldberg, “Creativity vs. effectiveness? An integrating classification for advertising.”, Journal of Advertising Research, 1995 2. Kover, “Why copywriters don´t like advertising research.” Journal of Advertising Reseearch, 1996 3. McCracken, “Advertising: Meaning or information?”, Advances in Consumer Research, 1986 4. Smith og Yang, “Toward a general theory in advertising.”, Marketing Theory, 2004 5. Phillips og McQuarrie, “Beyond visual metaphor.”, Marketing Theory, 2004 Anbefalt litteratur Emneoversikt
Dataverktøy Ingen Gjennomføring Kurset foreleses over 36 kurstimer. Eksamen Fire timers eksamen, med alle hjelpemidler tillatt. Oppgaven vil gå ut på å resonnere og ta selvstendig stilling til en konkret og aktuell problemstilling. Vi vil altså måle studentenes evne til å reflektere og bruke det de har lært. Eksamenskode(r) MRK 26011 Skriftlig eksamen, teller 100% for å oppnå karakter i kurset MRK 2601 Reklameutforming, 6 studiepoeng. Hjelpemidler til eksamen Alle hjelpemidler + eksamenskalkulator TEXAS INSTRUMENTS BA II Plus™ er tillatt. Under punktet eksamensinformasjon i studiehåndboken på web finnes det definisjoner av hjelpemidler ved skriftlig skoleeksamen. Legg særlig merke til bruk av kalkulator. http://www.bi.no/studiehandbok/hjelpemidler Kontinuasjon Dette kurset ble undervist siste gang høsten 2010. Kontinuasjonseksamen tilbys hvert semester fom. høsten 2011 tom. våren 2013. Tilleggsinformasjon |
© Copyright Handelshøyskolen BI