MRK 2600 Kampanjeplanlegging - KONTINUASJONSEKSAMEN
GJELDER FOR STUDIEÅRET 2012/2013
|
MRK 2600 Kampanjeplanlegging - KONTINUASJONSEKSAMEN Kursansvarlig Cecilie Staude Institutt Institutt for markedsføring Semester Vår Studiepoeng 9 Undervisningsspråk Norsk Innledning Kurset bygger på analytisk og praktisk kunnskap om bruk av integrert markedskommunikasjon for å styrke virksomhetens posisjon og salg i et marked. Gjennom kurset skal studentene utvikle en integrert kommunikasjonskampanje for en kunde, samt lage en formell kampanjepresentasjon som skal presenteres skriftlig og muntlig for en jury på BI. Mål Studentene skal bevisstgjøres og bli fortrolige med sentrale metoder, analyser og arbeidsprosedyrer i forbindelse med planlegging, implementering og kontroll av en integrert kommunikasjonskampanje. Forkunnskaper Studentene bør ha gjennomført andre år av Bachelorstudiet i markedskommunikasjon eller tilsvarende. Obligatorisk litteratur Bøker: Kitchen, Phillip J. 2004. Integrated marketing communications : a primer. London : Routledge. 208 Annet: Samling av artikler som vil bli navngitt på blackboard Anbefalt litteratur Bøker: Gripsrud, Geir, Ulf Henning Olsson og Ragnhild Silkoset. 2004. Metode og dataanalyse : med fokus på beslutninger i bedrifter. Kristiansand : Høyskoleforlaget Schiffman, Leon G., Leslie Lazar Kanuk and Håvard Hansen. 2008. Consumer behaviour : a European outlook. European ed. Harlow : Prentice Hall Financial Times Smith, Ronald D. 2009. Strategic planning for public relations. 3rd ed. New York : Routledge. 400 Emneoversikt
Dataverktøy Studentene må ha basiskunnskaper i Microsoft Office programmene Word, Power Point og Excel. De må også ha kunnskap om og kunne bruke Internett. Gjennomføring Kurset gjennomføres over 54 timer fordelt på forelesninger og gruppearbeid. Gruppearbeidet er knyttet til at studentene skal utarbeide en kommunikasjonskampanje for en reell oppdragsgiver. Det endelige kampanjeforslaget skal presenteres skriftlig og muntlig for en jury avslutningsvis i kurset. Studentene må arbeide i grupper med tre til fire (3 - 4) studenter pr. gruppe. Foreleserne vil fungere som veiledere for de ulike gruppene gjennom hele kurset. Eksamen Karakter i kurset baserer seg på en skriftlig prosjektoppgave, som skrives individuelt eller i grupper på 2-3 studenter). Eksamenskode(r) MRK 26002 – Prosjektoppgave som teller 100 % for å oppnå karakter i kurset MRK 2600 Kampanjeplanlegging, 9 studiepoeng. Hjelpemidler til eksamen Alle hjelpemidler tillatt. Kontinuasjon Dette kurset ble undervist siste gang våren 2011. Deretter tilbys kontinuasjonseksamen hvert semester tom. våren 2013. Tilleggsinformasjon |
© Copyright Handelshøyskolen BI