MRK 2501 Bacheloroppgave i markedskommunikasjon - KONTINUASJONSEKSAMEN
GJELDER FOR STUDIEÅRET 2012/2013
|
MRK 2501 Bacheloroppgave i markedskommunikasjon - KONTINUASJONSEKSAMEN Kursansvarlig Kjell Reidar Bygnes Institutt Institutt for markedsføring Semester Vår Studiepoeng 15 Undervisningsspråk Norsk Innledning Bacheloroppgaven inngår som en obligatorisk del av studiet Bachelor i markedskommunikasjon. Oppgaven skrives i gruppe på to til tre studenter, som samarbeider om oppgaven. I spesielle tilfeller kan en student få innvilget å gjøre et individuelt arbeid. Mål Arbeidet med bacheloroppgaven skal gi studentene trening i å planlegge og gjennomføre et selvstendig utredningsoppdrag innen et bestemt tidsrom. Resultatet skal leveres i form av en bacheloroppgave som skal oppfylle vitenskapelige krav til form og innhold. Hensikten er å utvikle studentenes kunnskaper, ferdigheter og holdninger som er viktige kvaliteter ved alt utredningsarbeid. En detaljert beskrivelse av læringsmålene distribueres ved kursstart. Forkunnskaper Studentene må ha inngående kunnskaper innen valgte spesialiseringsområde. De må også ha grunnleggende kunnskaper i samfunnsvitenskapelige forskningsmetoder. Obligatorisk litteratur Bøker: Saunders, Mark N.K., Philip Lewis, Adrian Thornhill. 2009. Research methods for business students. 5th ed. Essex : Pearsom Education Anbefalt litteratur Bøker: Bente R. Løvendahl og Fred Wenstøp. 2008. Skrive gode oppgaver!. Oslo: Cappelen Akademisk Brian White. 2000. Dissertation Skills. London: Cengage Learning Emneoversikt Studentene er selv ansvarlig for å finne emne eller problemområde som er egnet for deres bacheloroppgave. Dataverktøy Det vil bli tilbudt opplæring i anvendelse av statistikkprogram (SPSS) og litteratursøk på biblioteket. Gjennomføring Studentene skal fylle ut et registreringsskjema hvor det valgte tema oppgis. Deretter blir studentene tildelt veileder. Kurset gjennomføres over ett semester og omfatter både seminarer og veiledning. Undervisningen omfatter 4 seminarer, vanligvis med fire studentgrupper til stede. Det tilbys inntil 5 timer individuell veiledning for hver studentgruppe. Seminarundervisningen er obligatorisk. Studenter som ikke har deltatt på seminarene og/eller ikke har levert dokumentasjon kan innkalles til muntlig høring. Eksamen Bacheloroppgaven vurderes av en intern og eksten sensor. Studentene kan innkalles til muntlig høring for å forsvare oppgaven. Eksamenskode(r) MRK 25011 Bacheloroppgave, oppgaven teller 100 % for å oppnå godkjent karakter i kurset MRK 2501 Bacheloroppgave i markedskommunikasjon, 15 studiepoeng. Hjelpemidler til eksamen Alle hjelpemidler er tillatt. Kontinuasjon Dette kurset ble undervist siste gang våren 2011. Deretter tilbys kontinuasjonseksamen hvert semester tom. våren 2013. Tilleggsinformasjon |
© Copyright Handelshøyskolen BI