BTH 3630 Bacheloroppgave - Markedsføring
BTH 3630 Bacheloroppgave - Markedsføring
Dette kurset gjelder for alle studenter i programmet Bachelor i Markedsføring som ikke tar fordypning (30 studiepoeng).
Bacheloroppgaven er et større selvstendig arbeid, der studenten skal vise at de kan forholde seg til et bedriftsøkonomisk tema og ta helhetlig ansvar for å analysere dette på en god måte. Bacheloroppgaven inngår som en obligatorisk del av studiet. Oppgaven skrives individuelt eller i grupper på inntil tre studenter, der gruppearbeid anbefales.
- Studentene skal forstå hvordan man gjennomfører et selvstendig utredningsarbeid innen et bestemt tidsrom.
- Studentene skal opparbeide kunnskap innenfor oppgavens problemområde, understøttet av relevante lærebøker og vitenskapelige artikler.
- Studentene skal videre forstå hva som skal til for å oppfylle vitenskapelige krav til form og innhold.
- Kunne identifisere og velge teorier og metoder som er relevante for oppgaven
- Kunne anvende sentrale teorier og metoder til å gjennomføre analyser i egen oppgave
- Kunne samle inn, vurdere og kritisk tolke relevant informasjon for problemstillingen i oppgaven
- Kunne skrive en oppgave som er velstrukturert og som har en logisk oppbygning.
Studentene skal opparbeide evner til kritisk refleksjon, herunder kunne vurdere en problemstilling i markedsføring fra ulike synsvinkler. Studentene skal også være etisk bevisste grunnleggende interessekonflikter som er knyttet til en problemstilling i markedsføring.
Prosjektets tema skal være selvvalgt, og må ha en forankring i studiets faglige innhold. En nærmere beskrivelse av krav og rammer for oppgaven blir oppgitt ved oppstart av arbeidet.
For de som har en kvantitativ oppgave, vil det være naturlig å bruke et analyseverktøy til innsamling av data, slik som Qualtrics, og andre program til å analysere data slik som SPSS eller JMP.
Søk etter informasjon i databaser og på Internett vil være sentralt.
Oppgaven bygger på programmets faglige innhold.
Vurderinger |
---|
Eksamenskategori: Innlevering Vurderingsform: Skriftlig innlevering Vekting: 100 Gruppering: Gruppe/Individuell (1 - 3) Varighet: 1 Semester Eksamenskode: BTH36301 Karakterskala: ECTS Kontinuasjon: Eksamen ved neste kursgjennomføring |
Aktivitet | Varighet | Kommentar |
---|---|---|
Annet i klasserom | 2 Time(r) | Deltakelse i introduksjonsforelesning |
Annet i klasserom | 2 Time(r) | Deltakelse i bibliotekets informasjon |
Undervisning | 8 Time(r) | Deltakelse i seminarer, 4 x 2 timer |
Forberedelse til undervisning | 40 Time(r) | Forberedelse til seminarer |
Innlevering(er) | 80 Time(r) | Uarbeide delinnleveringer underveis |
Gruppearbeid / oppgaver | 265 Time(r) | Arbeid med oppgaven |
Veiledning | 3 Time(r) | Individuell veiledning |
Et kurs med 1 studiepoeng tilsvarer en arbeidsmengde på 26-30 timer. Et kurs på 15 studiepoeng tilsvarer derfor en arbeidsmengde på minimum 400 timer.